Zamieszczone przez Dig Dug
O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Kris86
-
Zamieszczone przez mac_aaronZamieszczone przez Kris86Aha czyli Ci co jadą sobie spokojnie 80 km/h za ciężarówką bo im się nigdzie nie śpieszy i nie chcą wyprzedzać są cip**i... No to nieźle :PO3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
Jesli ktos pracuje jako kierowca, handlowiec itp.musi jezdzic szybko i tam gdzie ma to sens wyprzedzac i się w tancu nie pier......
W przeciwnym razie z Suwalk do Krakowa będzie sie bujać 12 godzin.
Takie pitu, pitu 90km/h moze sobie uprawiac kierowca , ktory nigdzie się nie spieszy- jedzie na urlop, do cioci na imieniny albo inny niezobowiazujacy event.
To tylko moje skromne zdanie handlowca z 10-letnim stazem-mozna sie z nim zgodzic lub nie.
Komentarz
-
-
Kris86, Nie każdy kto jedzie wolno to c....., ale każdy który nie umie dostosować się do sytuacji na drodze i jedzie za wspomnianą ciężarówką, bo mu się nie spieszy przeszkadzając w wyprzedzaniu. A tych co się śpieszą szlag trafia i często podejmują próby wyprzedzania bardziej niebezpieczne niż gdyby cała grupa jechała 100km/h :xByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
szukałem zestawienia dynamiki 1.2 85 do 105KM i znalazłem tylko dokladny test Combi 1.2 105KM 6M (pomiędzy liftback a combi jest jakies 0,2s roznicy na rzecz liftback):
przyspieszenie 0-50km/h - 3,4s
przyspieszenie 0-100km/h - 10,3s
przyspieszenie 0 -150km/h - 30,8s
elastyczność 60-100km/h - 9,0s (4bieg)
elastyczność 80-120km/h - 17,9s (6bieg)
szczegoly poniżej
[ Dodano: Sob 26 Kwi, 14 14:39 ]
wlasnie znalazem jakiś taki tescik 1.2 85KM 5M ale niestety nie ma tam danych dotyczących elastyczności.... tylko wrazenia z jazdy po miescie, na trasie i autostradzieO3 1.2 105KM 6M
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oskar12345elastyczność 60-100km/h - 9,0s (4bieg)
elastyczność 80-120km/h - 17,9s (6bieg)
60-100 powinno byc na dwojce,
80-120 na trzecim biegu.
Przeciez w wyprzedzaniu chodzi o to zeby zrobic to najefektywniej i w jak najkrotszym czasie...Black magic
Komentarz
-
-
greg505, Nie no, nie przesadzaj. W elastyczności chodzi o to, że jedziesz spokojnie np. na 4 biegu 60 i nagle potrzebujesz wyprzedzić, to od razu but i albo robisz to szybko, albo pocisz się i odmawiasz zdrowaśki.
Nie wiem, czy na 2 biegu dociągają 1.2TSi do 100 km/h ?? Moja F2 np. nie dociąga, O1 mi dociągała, ale rzadko tak butowałem, więc to raczej mało użyteczna właściwość auta.
Podobnie z 3 biegiem, też tak się nie jeździ. Raz na jakiś czas można przybutować, ale na codzień, to nie.
[ Dodano: Sob 26 Kwi, 14 19:14 ]
oskar12345, Czyli gościom wychodzi nawet lepiej niż mnie 60-100 w 9 sekund, a mi wychodziło 10Taki wynik jest spoko.
A co do opisu 85KM, to potwierdzają się wyniki testów. W mieście 1, 2, 3 idzie dobrze, a na trasie zaczyna kuleć. Na 4b jeszcze wyrabia, ale na 5b jak piszą nie ma tak różowo. :roll:
[ Dodano: Sob 26 Kwi, 14 19:24 ]
A co jeszcze ciekawe, takie znaczne różnice w spalaniu . Jedni prawie jak producent, a drudzy tyle co zwykle wychodzi, czyli więcej. Prędzej uwierzę w spalanie dotyczące wersji 105KM niż zadziwiająco niskie 85KM.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
DigDug, mam wrażenie, nie skupiles za bardzo sie nad ostatnimi wpisali i "przeleciales" je bardzo pobieżnie. Przypomnę więc, że mój ostatni wpis mówił o tym, że dla pewnej grupy kierowcow silnik 85km w zupełności wystarcza. Tej tej pewnej grupy kierowcow zwyczajnie nie rajcuje szarpany styl jazdy z ciągłym wyprzedzaniem, wychylaniem sie zza tira itp.
Wg Twojego toku rozumowania wnioskuje, że powinno sie produkować aut o mocach poniżej 100 koni, bo każdy kto jeździ takim autem to cipa, która zagraża na drodze tym jezdzacym nieco dynamiczniej. Weź jednak pod uwagę, dla większości aut z silnikami wolnossacymi moc 100 koni wraz z momentem obrotowym na poziomie powiedzmy 120Nm daje znacznie słabsze osiągi niż owy 1.2tsi 85km. Poza tym jeszcze 5 lat temu mało kto posiadał silnik tsi, a większość benzynowych silników to były 1.6mpi i jakoś wtedy większości wystarczało. Teraz nagle nie wystarcza, choć prędkości tirow i innych cip sie nie zmieniła. Na tej podstawie można by wysnuć tezę, że od tego dobrobytu po prostu w dupach sie poprzewracalo
Niezależnie od powyższego (taki zargon urzedniczy) zauwaz że obecnie jeżdżę autem o mocy 141km, które naprawdę zajefajnie ciągnie kiedy sie je pogoni, jak również poprzedni dci o mocy 120 koni i coś koło 290Nm również ciągnął do przodu całkiem żwawo. Mimo to mam świadomość że te auta z tymi silnikami są mi zbedne i przewyższają moje potrzeby w zakresie osiagow. Oczywiscie zdarzyło mi sie lecieć i 200km/h, wyprzedzać.... i jakoś mnie to nie rajcuje zwyczajnie. Nie wiem, może to kwestia tego, że
do pewnych zachowan dorasta sie emocjonalnie.
Poza tym taka mala dygresja na koniec: natrzaskane tu już mamy 13 stron na temat czy 85 konna wersja jest wystarczająca czy lepiej dopłacić do 105 jakby te silniki dzieliła przepaść na miarę 2.0tdi. Sorki Panowie, ale wydaje mi sie że w tak nie jest, a różnica w codziennym uzytkowaniu nie robi takiej olbrzymiej różnicy. Sprawdzone co prawda w rapidzie ale daje to jakiś punkt odniesienia
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ViniuSprawdzone co prawda w rapidzie ale daje to jakiś punkt odniesieniatak żeby już było wszystko bo często się tez odnosimy do testowania tego silnika w Rapidzie... wiadomo w R. ten silnik bardziej się zbiera bo lżejsze auto
Załączone plikiO3 1.2 105KM 6M
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Duggreg505, Nie no, nie przesadzaj. W elastyczności chodzi o to, że jedziesz spokojnie np. na 4 biegu 60 i nagle potrzebujesz wyprzedzić, to od razu but i albo robisz to szybko, albo pocisz się i odmawiasz zdrowaśki.Black magic
Komentarz
-
-
Panowie, jeśli chcemy sie już bawić w księgowych, to proszę bardzo:
Octa 105 koni jedzie od 60-100 na 4 w 9s a od 80-120 na 6 w 17,9s
Przy założeniu, że Rapid z podobnym silnikiem urywa odpowiednio 0,5 i 1.5s to można przyjąć na potrzeby naszego doświadczenia, że skoro 85 konny Rapid osiąga odpowiednio 10,6 i 16,2s (dane z testu w gazecie, a że pisze w telefonu to nie mam jak go wkleic) to do Octy możemy doliczyć odpowiednio nawet sekundę do pierwszego pomiaru i z półtorej do drugiego pomiaru.
I co nam to daje? Daje nam wynik dla Octy 85 konnej wynik ca. 10s dla 60-100 na 4 i powiedzmy koło 19,5s. Czy zatem są to różnice powalajace ?? Nie sądze. Oczywiście uprzedzając kontrargument o ilości metrów przejechanych przez te 0,5 czy nawet 1,5s co przy prędkości 100km/h daje odpowiednio ok. 12 i 35-40m o ile sie nie walnalem w obliczeniach (27m/s - klątwa humanistycznego wykształcenia) uważam że nie jest to dystans na tyle olbrzymi, żeby skazywac ten silnik na porażkę. Bo nie sądzę, że kiedy zabieracie sie do wyprzedzania macie do auta jadącego z naprzeciwka mniej niż jakieś 350m bo to by oznaczało, że lecicie na tzw. zylete. A więc jeśli przyjąć że jest to ponad 350m, to który z was oceni czy mu tych 12 lub 35m wystarczy czy zabraknie ?? Śmiem twierdzić że nikt. Przyjąć zatem należy, że dystans do auta jadącego z naprzeciwka jest większy, a tym samym te nieszczęsne 12m wiece które potrzebuje 85 konna wersja to jest nic. A nawet jeśli trafi sie idiota któremu wpadnie do głowy wyprzedzanie cipy w Occie 85 koni na 6 biegu bo przecież on ma 105 koni w tsi to nie chce widzieć miny i reakcji dziadka jadącego z naprzeciwka... Sory...
Druga sprawa to sam manewr wyprzedzania, który jak widze jest tu dla wielu argumentem kluczowym. Z ręką na sercu, który z was wyprzedza przysłowiowa cipe na 6 biegu od prędkości 80km/h ?? Z tego co piszecie i jaki styl jazdy preferujecie wnioskuje, że nikt, każdy z was robi redukcję do 4 lub 3 i rura...
I tym sposobem cała buhalteria związana z ulamkami sekund podawana wg danych katalogowych czy w testach czasopism motoryzacyjnych poszła w piz.....nieprawdaz ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugW elastyczności chodzi o to, że jedziesz spokojnie np. na 4 biegu 60 i nagle potrzebujesz wyprzedzić, to od razu but i albo robisz to szybko, albo pocisz się i odmawiasz zdrowaśkiPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Viniu, Ciągnąc temat takie opóźnienie to ok. 50m. A to naprawdę dużo.
greg505, nie mów mi, że jak chcesz przyśpieszyć, to musisz dawać 3 a co gorsza 2 ?? Przecież widok "skaczących" zazwyczaj przedstawicieli handlowych itp. nikomu nie jest obcy. Goście zazwyczaj Fordami lub Skodami w TDI jadą w kolumnie te 60-70 i nagle siup i koleś przeskakuje, a nie robi tego na 2 czy 3, ale właśnie na 4 biegu. Wchodzi w obroty turbiny i jak zdarza się okazja to but i bierze kolejnego. Podobnie w okolicach 80-90 robią to na 5 biegu, ewentualnie 4. Jak nie masz równie mocnego auta, to nie dotrzymasz im kroku.
Taka jazda to wiadomo, że z ekonomią nie ma nic wspólnego, ale przy TDi tego tak nie czuć jak w benzynie, gdzie jaka jazda to wyraźny wzrost spalania.
Ja taki sposób jazdy rzadko wykorzystuje w jeździe po drogach lokalnych, (raczej staram się, bo w F2 trudno), ale czasem trzeba, bo są miejsca gdzie da się wyprzedzić, bo widać i jest kawałek prostej lub nie ma zakazu i jak w tych miejscach nie wyprzedzisz, to ciągniesz się w kolumnie 3-4 km, a jadąc rano, 1/3 to bez obrazy to kobiety lub dziadki w UNO, albo starej corsie, którzy jadą 40-50 km/h czy jest ograniczenie do 40 czy 90. Normalnie porażka.
Dawniej więcej wyprzedzałem, bo miałem mocniejsze auta, teraz zazwyczaj odpuszczam, bo muszę.
Jeździłem te same trasy moją prywatną F2, a potem jak zakupili służbowe F2 1.6TDi, to wyraźnie uzyskiwałem krótsze czasy przejazdu 1.6TDi o ok 15-20 minut na 100km, a Kraków robiłem do 30 minut krócej (150km). Była to trasa drogami lokalnymi, przez Pogórze Ciężkowickie. Wszystko przez wyprzedzanie i nie przejmowanie się paliwemZ tym, że TDi spalił i tak porównywalnie z moją F2.
90% teraz jeżdżę ekodriving, ale i tak brakuje mi mocy i O3 85KM by mnie nie satysfakcjonowałaByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Duggreg505, nie mów mi, że jak chcesz przyśpieszyć, to musisz dawać 3 a co gorsza 2 ?? .
Dla porownania na 6 biegu (start z 1300rpm) 60-100 zajmuje ok 9s, co jest wiecznosciaBlack magic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505Zamieszczone przez Dig Duggreg505, nie mów mi, że jak chcesz przyśpieszyć, to musisz dawać 3 a co gorsza 2 ?? .
Dla porownania na 6 biegu (start z 1300rpm) 60-100 zajmuje ok 9s, co jest wiecznoscia
A tak na poważnie, to co piszesz greg505 to jest dokładnie pojęcie co dla kogo jest szybko. Jakiś handlarz w Fabii, pyka na 4-ce od tych 60, robi to płynnie i w jego mniemaniu szybko :roll:, a Ty na 2-ce lub 3-ce również robisz to szybko, ale jadąc za taką Fabią musisz po prosty hamować. I piękne jest to, że wg Ciebie Ty robisz ten manewr szybko i ten w Fabii też robi to wg siebie szybko. Jakby zredukował, zrobiłby to szybciej, ale wtedy już nie jest elastycznie
.... żeby tylko takie problemy ludzie miewali
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
No tak zrobiła nam się Auto szkoła jazdy :lol: , a tu chodzi o różnicę i zasadność dopłaty do 105KM względem 85KM, ewentualnie jej brak.
I tak reasumując testy, gazety, net wykazały, że różnica w elastyczności w przyśpieszeniu na 4 i 5 biegu to 2 sekundy na korzyść 105KM. Podobnie przyśpieszenie 0-100, ale to jest mało istotne w normalnej jeździe. Jak to się przekłada na odległość to każdy widzi.
Drugi aspekt jak moc 105KM przekłada się na odporność na zwiększenie masy, czyli ile kg załadowania zaczyna mulić samochód, bo to też ma znaczenie, a jakie niestety nie wiemy bo testów nie robiliśmy. Na pewno 85KM będzie bardziej na to podatne, zwiększając dystans pomiędzy tymi dwoma silnikami. Co ciekawe zakup wersji Ambiente na felgach 16 calowych będzie inaczej chodzić, jak Elegance na 17 calach, z przewagą dla Ambiente.
A co komu potrzebne, to sam osądzi, jak jeździ, czy ma dużo trasy, czy jeździ obciążony w 3-4 osoby codziennie, czy rzadko, czy wyprzedza czy jedzie w rządku ?
Wg. mnie wersja 105KM jeździ na tyle dobrze, że warto dopłacić do niej nawet jak korzystanie z przewag: wyprzedzanie czy odporność na zwiększenie masy, zdarza nam się kilka razy w roku. Jest to tak jak z ESP, elektrycznymi szybami, lusterkami czy innymi systemami ułatwiającymi życie, a nie potrzebnymi dopóki nagle ich nie trzeba.
PS. Jakby ktoś sprawdził osiągi w jeździe w 1 osobę i z 4 osobami, to byłoby fajnie. I dotyczy to obu wersji, bo jak np. 4 osoby będą znacząco męczyć wersje 105KM, to może przekonać kogoś do zakupu 1.4 TSi.
Northeusz, szczerze, to nie mam aż takich oczekiwań, jakbym miał to bym szedł w stronę Priusa. A to co oferuje 1.4TSi wystarczy, chociaż nie powiem, że 1.8TSi byłoby bardziej wporzo :twisted: Póki co turlam się 1.416V 86KMByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Nikt tu nie wspomina o jednej bardzo ważnej rzeczy. Wszystkie testy są robione na pustym samochodzie tylko kierowca. Jeśli do 85 KM i 105 wsiądzie po 3-4 zwykłe osoby plus trochę bagażu to sorry ale nikt mnie nie przekona, że 85 KM "fajnie jedzie". Przecież to będzie muł. Ja w swoim 1,4 122 jak jadę w kilka osób i ewentualnie bagaż to nagle okazuje się, że 15-20 koni zdechło. Jeśli wyjściowo mamy tylko 85 KM oraz małą wagę własną to kilka osób w samochodzie powoduje dramatyczną zmianę stosunku koń na kg masy. I gdzie u mnie jest 1300 kg i dodam mu 40% ( 520 kg ) masy to mam 1820 kg. I jest już słabo. 1 koń ciągnie prawie 15 kg. OIII waży 1170 plus ci sami pasażerowie i bagaż czyli 1690 kg. Jeden koń musi uciągnąć prawie 20 kg. I zauważcie że 1,4 122 ma duże gifty, których proporcjonalnie do wyjściowej mocy nie będzie miał 1,2 85KM. Co by nie mówić 85 jest za słabe.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ceed1Nikt tu nie wspomina o jednej bardzo ważnej rzeczy. Wszystkie testy są robione na pustym samochodzie tylko kierowca. Jeśli do 85 KM i 105 wsiądzie po 3-4 zwykłe osoby plus trochę bagażu to sorry ale nikt mnie nie przekona, że 85 KM "fajnie jedzie". Przecież to będzie muł. Ja w swoim 1,4 122 jak jadę w kilka osób i ewentualnie bagaż to nagle okazuje się, że 15-20 koni zdechło. Jeśli wyjściowo mamy tylko 85 KM oraz małą wagę własną to kilka osób w samochodzie powoduje dramatyczną zmianę stosunku koń na kg masy. I gdzie u mnie jest 1300 kg i dodam mu 40% ( 520 kg ) masy to mam 1820 kg. I jest już słabo. 1 koń ciągnie prawie 15 kg. OIII waży 1170 plus ci sami pasażerowie i bagaż czyli 1690 kg. Jeden koń musi uciągnąć prawie 20 kg. I zauważcie że 1,4 122 ma duże gifty, których proporcjonalnie do wyjściowej mocy nie będzie miał 1,2 85KM. Co by nie mówić 85 jest za słabe.
Co do reszty tematu to ręce mi opadły i nie widzę sensu komentowania tego dalej. Jedna - dwie osoby, na siłę wmawiają, że silnik 1.2 tsi 85km do O3 się nie nadaje mimo, że z niego nie korzystają. Właściciele są zadowoleni. A tu dalej toczy się bitwa na to kto ma rację.
Nie jeździłem silnikiem 1.4 więc nie mam porównania, ale 1.6 w dwóch różnych wersjach (Cordoba i Octavia I) już tak. Moja obecna O3 jest bardziej zrywna. To mi wystarczy do szczęścia i jeśli komuś moja opinia okazała się pomocna, to się cieszę. Reszcie osób, które bawią się w poszukiwanie statystyk, wykresów i filmików zazdroszczę wolnego czasu bo ja ledwo co mam chwile aby zerknąć na OCP
Co do wyprzedzania - idiota czy to w silniku 60km czy 200km jest tak samo niebezpieczny.
Komentarz
-
-
neoXs, Tyle, że to, że się lepiej zbierało niż 1.6 MPi o niczym nie świadczy. Jest to jedna z informacji na temat osiągów tego silnika, ale dalece subiektywna. Generalnie ocena osiągów poprzez odczucia nacisku na plecy, bo tak ocenia się poprzez odczucia, jest dalece myląca.
Przekonał się o tym mój kolega, który miał Astre II 1.6 16V 101KM. Mówił, że jego lepiej się zbiera, co ciekawe ja też tak to odczuwałem, że się lepiej jemu auto zbiera od mojego Golfa 3 1.8 AAM 75KM, ale jak przyszło do pomiarów ze stoperem wyszło, że jadą tak samo, tyle że mój równo, a jego najpierw nic do 70, a potem dostawał kopa, jak silnik wszedł na obroty. Ale to takie o/t.
Nie wiem, czy jeździłeś czymś mocniejszym, ale skoro piszesz, że nie jeździłeś 1.4 i cały czas odnosisz się do 1.6 to prawdopodobnie O3 85KM jest najlepiej zbierającym się autem jakie masz/miałeś, a dotychczasowe doświadczenia z 1,6 cię zadowalały. Tyle, że twierdząc, że ludzie z większym doświadczeniem z użytkowania aut o różnych mocach, mają mniejsze prawo by twierdzić, ze jakiekolwiek auto z osiągami O3 85 KM ma nie szczególne osiągi i radzą, by iść w miarę możliwości finansowych w lepsze jest lekkim nadużyciem z twojej strony. Ponieważ jesteśmy na forum OCP to bohaterką jest Octavia, na forum Opla omawiali byśmy Opla 1.4 100KM itd.
Pozostawmy ocenie czytających czy wystarczają im osiągi 85KM, czy idą dalej. Mają do tego subiektywne oceny posiadaczy i subiektywne oceny użytkujących auta mocniejsze, ale mający doświadczenie z autami jeżdżącymi jak O3 85KM. Kogo posłuchają i na co im pozwolą finanse czas pokaże, ale nie negował bym racji żadnej ze stron. I na tym bym zakończył dyskusje, nie szukając kto ma racje. Bo każdy ma trochę racji.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugneoXs, Tyle, że to, że się lepiej zbierało niż 1.6 MPi o niczym nie świadczy. Jest to jedna z informacji na temat osiągów tego silnika, ale dalece subiektywna. Generalnie ocena osiągów poprzez odczucia nacisku na plecy, bo tak ocenia się poprzez odczucia, jest dalece myląca.
Przekonał się o tym mój kolega, który miał Astre II 1.6 16V 101KM. Mówił, że jego lepiej się zbiera, co ciekawe ja też tak to odczuwałem, że się lepiej jemu auto zbiera od mojego Golfa 3 1.8 AAM 75KM, ale jak przyszło do pomiarów ze stoperem wyszło, że jadą tak samo, tyle że mój równo, a jego najpierw nic do 70, a potem dostawał kopa, jak silnik wszedł na obroty. Ale to takie o/t.
Nie wiem, czy jeździłeś czymś mocniejszym, ale skoro piszesz, że nie jeździłeś 1.4 i cały czas odnosisz się do 1.6 to prawdopodobnie O3 85KM jest najlepiej zbierającym się autem jakie masz/miałeś, a dotychczasowe doświadczenia z 1,6 cię zadowalały. Tyle, że twierdząc, że ludzie z większym doświadczeniem z użytkowania aut o różnych mocach, mają mniejsze prawo by twierdzić, ze jakiekolwiek auto z osiągami O3 85 KM ma nie szczególne osiągi i radzą, by iść w miarę możliwości finansowych w lepsze jest lekkim nadużyciem z twojej strony. Ponieważ jesteśmy na forum OCP to bohaterką jest Octavia, na forum Opla omawiali byśmy Opla 1.4 100KM itd.
Pozostawmy ocenie czytających czy wystarczają im osiągi 85KM, czy idą dalej. Mają do tego subiektywne oceny posiadaczy i subiektywne oceny użytkujących auta mocniejsze, ale mający doświadczenie z autami jeżdżącymi jak O3 85KM. Kogo posłuchają i na co im pozwolą finanse czas pokaże, ale nie negował bym racji żadnej ze stron. I na tym bym zakończył dyskusje, nie szukając kto ma racje. Bo każdy ma trochę racji.
Od początku o tym mówiłem - żeby oceniać wedle własnych indywidualnych kryteriów i dla własnych potrzeb, a nie ogólnie wg. ustawionej odgórnie jednej normy np. normy którą ty postawiłeś tj. jak się ma OIII 1.2 85KM w stosunku do twojej F2 85KM 16V i dlaczego tak słabo ? Zresztą takie porównanie może tylko pokazać nam czy lepsze, gorsze lub porównywalne parametry ma O III vs twoja F2, przy czym te parametry dla jakiejś grupy osób mogą być wystarczające i wcale nie dyskwalifikują (jak na początku twierdziłeś) O III z takim silnikiem.
Tak na marginesie ja stawiam na OIII jeżeli nawet twierdzisz że przyspieszenie na IVb i Vb z twoją F2 mają porównywalne, to ja i tak cię zostawię na pierwszych trzech biegach, tak samo przy wyprzedzaniu - paru forowiczów już o tym pisało - nikt nie będzie wyprzedzał tira na V, czy nawet IV biegu i modlił się do Matki Boskiej, tylko redukcja trója i pa-pa. Oczywiście chcesz wyprzedzać na IV i V twoja sprawa. Ja rozumiem że mocniejsze silniki pozwalają na takie "leniwe" (bez redukcji) wyprzedzanie, bo mają większą moc moment i tyle, ale nie oznacza to wcale że manewru wyprzedzania nie można wykonać na tym słabszym motorze ten również na to pozwoli tylko należy wykonać redukcję na odpowiedni bieg, czasem może być to III, czasem wystarczy IV.
NA zakończenie jeżeli miałbym generalizować tak jak to ty próbowałeś robić na początku tego wątku, to powiedział bym tak. Na podstawie cennych informacji uzyskanych od kolegi neoXs'a oraz kilku innych kolegów, którzy posiadali O 1.6 MPI, a teraz przesiedli się na O III 1.2 TSI 85KM wynika że Skoda montuje coraz lepsze silniki podstawowe, tak zwane LowEntry, o większej kulturze pracy, dające znacznie łatwiej wydobyć, z silnika wszystko to, co ma do zaoferowania użytkownikowi, bez potrzeby katowania go na czerwone pole, aby móc osiągnąć zadeklarowane w nim parametry i nawet jeżeli silnik 1.6 MPI dorównuje osiągami, a co tam powiem - jeżeli nawet przewyższa osiągami 1.2 TSI 85 KM, to w tak wąskim przedziale obrotów, tak "niekulturalnie" i z takimi trudnościami, że zapewne z 90% kierowców w ogóle nigdy nie skorzysta z tego.
Dlatego też silnik 1.2 TSI 85 KM jest po prostu lepszy od 1.6 MPI nie mówiąc już o 1.4 montowanych też w OI i OII.
Tak więc jedyny generalny wniosek jaki można postawić na podstawie tej dyskusji to taki że auto O III z silnikiem 1.2 TSI 85 KM, daje ci więcej drogi użytkowniku niż auto z silnikiem O 1.6 MPI (chyba że jesteś miłośnikiem gazu). Natomiast czy to ci wystarczy musisz zapytać samego siebie.Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
Komentarz